Employer branding activities

W ostatnich miesiącach niemal z tygodnia na tydzień spada dostępność potencjalnych pracowników na rynku poszukujących pracy, Z jednej strony (zwłaszcza dla pracowników) to dobrze, nieco gorzej na tym wychodzą pracodawcy, którzy nie mogą obsadzić wolnych stanowisk, a pracownicy coraz śmielej i chętniej przychodzą po podwyżkę. Chcąc znaleźć nowych i dobrych pracowników, w dodatku takich którzy zmieszczą się w zaplanowanym budżecie, trzeba się wykazać nie lada pomysłowością.

Coraz więcej firm więc zaczyna korzystać z employer branding activities. Można je stosować na dwóch płaszczyznach – skierowanych do już zatrudnionych pracowników lub do tych, których chcesz pozyskać.  Jeżeli chodzi o wewnętrzny employer branding może on dotyczyć wytyczenia indywidualnych ścieżek rozwoju, stworzenia przyjaznej atmosfery pracy, sprzyjaniu i planowaniu szkoleń, warsztatów, czy kursów niekoniecznie bezpośrednio związanych z zajmowanym stanowiskiem pracy. Może się to też wiązać z uelastycznieniem godzin pracy, pozwoleniem na zdalną pracę, czy nawet skróceniem, czasu pracy np. w piątek (praca poniedziałek-czwartek po 8, 5 godziny, a w piątek 6 godzin), czy dodatkowe dni wolne w roku.

Wartymi rozważenia są także ułatwienia dla młodych rodziców – możliwość dzielenia pracy na biuro i pracę zdalną (np. sześć godzin w biurze, dwie w domu), możliwość przyjścia z dzieckiem do pracy, czy możliwość zrobienia jednej dłuższej przerwy w pracy do odpracowania w danym dniu. Rozwiązania takie nie są nowością – z powodzeniem funkcjonują choćby w krajach skandynawskich.

Szczegółowo o różnych możliwościach tak by były one w zgodzie z polskim prawem pracy, możesz dowiedzieć się na dedykowanych temu tematowi szkoleniach i kursach, także z dziedziny zarządzania zasobami ludzkimi. Na szkoleniach tych dowiesz się również w jaki sposób budować markę wobec potencjalnych przyszłych pracowników – czy udział w targach studenckich, oferowanie praktyk, udostępnianie filmów z różnych wydarzeń społecznie odpowiedzialnych itp. przynosi zamierzone rezultaty i jak podejść do tematu, by zachęcić ludzi do zatrudnienia się u Ciebie.