Coraz więcej firm więc zaczyna korzystać z employer branding activities. Można je stosować na dwóch płaszczyznach – skierowanych do już zatrudnionych pracowników lub do tych, których chcesz pozyskać. Jeżeli chodzi o wewnętrzny employer branding może on dotyczyć wytyczenia indywidualnych ścieżek rozwoju, stworzenia przyjaznej atmosfery pracy, sprzyjaniu i planowaniu szkoleń, warsztatów, czy kursów niekoniecznie bezpośrednio związanych z zajmowanym stanowiskiem pracy. Może się to też wiązać z uelastycznieniem godzin pracy, pozwoleniem na zdalną pracę, czy nawet skróceniem, czasu pracy np. w piątek (praca poniedziałek-czwartek po 8, 5 godziny, a w piątek 6 godzin), czy dodatkowe dni wolne w roku.
Szczegółowo o różnych możliwościach tak by były one w zgodzie z polskim prawem pracy, możesz dowiedzieć się na dedykowanych temu tematowi szkoleniach i kursach, także z dziedziny zarządzania zasobami ludzkimi. Na szkoleniach tych dowiesz się również w jaki sposób budować markę wobec potencjalnych przyszłych pracowników – czy udział w targach studenckich, oferowanie praktyk, udostępnianie filmów z różnych wydarzeń społecznie odpowiedzialnych itp. przynosi zamierzone rezultaty i jak podejść do tematu, by zachęcić ludzi do zatrudnienia się u Ciebie.